Vítejte na stránkách Základní škola Šestajovice.
Nastavení zobrazení
Používáme cookies
Chceme, abyste sledovali vy nás, ne my vás. Pro správnou funkčnost webu nějaké cookies potřebujeme. Své nastavení cookies můžete kdokoliv změnit pomocí nastavení cookie. V případě odmítnutí, jsou používany pouze Funkční cookies.

O škole

Kdo jsme?

Základní škola Šestajovice je úplnou základní školou, která v současnosti poskytuje vzdělání cca 540 žákům v 1. až 9. postupném ročníku. 

Směr naší školy

V naší škole poskytujeme žákům vzdělání, které přesahuje hranice učebnic a tříd, rozvíjí nejen studijní dovednosti a kompetence, ale také podporuje osobní růst a společenskou odpovědnost. Naše společné  hodnoty – vzdělání, bezpečné prostředí, kreativita, tolerance a soudržnost – jsou základem, na kterém stavíme naši komunitu a vzdělávací přístup.

Naše hodnoty

Hodnoty, které společně sdílíme, jsou pilíře, které nás vedou k vytváření inspirativního, bezpečného a podporujícího prostředí pro všechny naše žáky.

Vzdělání

Věříme, že kvalitní vzdělání je klíčem k úspěchu a osobnímu růstu. Naši učitelé se snaží poskytovat inspirativní a podnětné prostředí, kde se každý žák může rozvíjet a dosáhnout svého plného potenciálu.

Bezpečné prostředí

Bezpečnost našich žáků je pro nás prioritou. Vytváříme prostředí, kde se každý cítí chráněn a respektován, což umožňuje soustředit se na učení a osobní rozvoj.

Kreativita

Podporujeme kreativitu a inovaci ve všech oblastech vzdělávání. Naši žáci jsou povzbuzováni k tomu, aby mysleli mimo rámec a hledali nové způsoby řešení problémů.

Tolerance

Tolerance a respekt k různorodosti jsou základními kameny naší školy. Učíme žáky, aby si vážili rozdílů a chápali, že každý člověk přináší do našeho společenství jedinečnou perspektivu.

Soudržnost

Věříme v sílu soudržnosti a spolupráce. Pracujeme na tom, aby naše škola byla místem, kde se žáci, učitelé a rodiče spojují, aby společně dosáhli úspěchu a vytvořili silnou a podporující komunitu.

Historie

Novodobá historie

    V šestajovické škole se do roku 1991 vzdělávali žáci 1. - 4. ročníku, 5. - 9. ročník absolvovaly šestajovické děti v ZŠ Klánovice.
    Od r. 1992 se spolu domluvily obce Šestajovice a Jirny: ZŠ Jirny se stala spádovou školou pro žáky 1. - 5. ročníku z obou vesnic, ZŠ Šestajovice byla spádovou školou pro žáky 6. - 9. ročníku.
Po roce 1989 začala rychlá výstavba nových rodinných a bytových domů. S rozvojem výstavby a nárůstem počtu obyvatel bylo potřeba řešit rozvoj občanské vybavenosti. Po roce 2006 byl vypracován a schválen nový územní plán. Nejdříve byla postavena nová mateřská škola (2010), budova základní školy byla kolaudována v roce 2011, do této budovy se přesunuly 4 třídy 2. stupně a starou budovu čekala rekonstrukce. 
V roce 2013 byla v ZŠ Šestajovice otevřena 1. třída, postupně pak každý rok přibývaly další třídy a v roce 2018 se škola v Šestajovicích stala školou úplnou, se všemi ročníky 1. a 2. stupně.
 V letech 2013 - 2014 byla rekonstruována budova staré školy a dostavěn spojovací "krček" obou budov.
    Postupně se ukázalo, že prostory školy nestačí, dětí každý rok přibývalo. Obec se tedy rozhodla pro výstavbu nové budovy v ulici U Váhy, kde v roce 2018 vzniklo 6 nových učeben, z nichž jednu využívá místní MŠ.
    V r. 2015 obec postavila novou sportovní halu, kterou škola využívá.

Nejstarší historie školy – citace z kroniky

    "Dlouhé časy slynuly Šestajovice práčstvím a karbanem. Valná část dítek školu povinných, zejména chudých, nemohla navštěvovati školu ve Velkých Jirnech. Bídná a zvláště za zimního času neschůdná byla cesta ze Šestajovic do Jiren. Školu tudíž navštěvovaly jen dítky z bohatších rodin, kteréžto dováženy předem bývaly od rolníků do školy. Chudší dítky musely cestu konati pěšky.
    Valná část chudších dítek pro nedostatek řádného oděvu a obuvi školu v Jirnech navštěvovati nemohla a také nenavštěvovala. Z příčiny té zapadalo vzdělání v míře úžasné a mládež takto zanedbaná dorůstala ke své a celé obce škodě a hanbě. Hrubost a surovost znamenáš až posud při velké části občanů Šestajovických. Sami, vzdělání nenabyvše, nestarají se až dosud o vzdělání svých dítek, nechávajíc jich pro mrzký a mizerný plat raději po výdělku se pachtiti a školu zanedbávati. Druhá a též závažná příčina byla, že budova farní školy jirenské ve velmi bídném stavu se nacházela a k tomu ještě dostatečného místa pro děti neměla.
    Jirenští chtěli, aby Šestajovice významně přispěly na přístavbu jejich školy. Šestajovičtí radní se tedy usnesli, že finančně bude přibližně stejně nákladné, vybudovat si školu vlastní. Vyvstala otázka kde:
    Mnozí zastupitelé navrhovali zakoupiti hospodářství čp. 10, k němuž náleželo toho času 48 korců polí, jež by učitel šestajovický k užívání obdržel. Než proti tomu oponoval tehdejší starosta, uváděje podstatné námitky, že proti i vedle čísla desátého jsou dva hostince a že by mládež trpěla na mravích, vidouc často osoby v nepříčetném stavu rozličné nemravnosti a pohoršivé řeči konati a pronášeti. Tyto uvedené důvody přijal c.k. okresní úřad za podstatné a následkem toho bylo vybráno pro budovu školy místo jiné – to, na kterém stojí budova dnes."

 

Od 1.8.2023 – 31.12.2025 je naše instituce realizátorem projektu „ZŠ Šestajovice OPJAK“ s registračním číslem CZ.02.02.XX/00/22_002/0007944, který je spolufinancován Evropskou unií. Projekt je zaměřen na personální podporu, vzdělávání pracovníků, inovativní vzdělávání žáků a spolupráci pedagogických pracovníků. Cílem projektu je rozvoj strategie školy v těchto oblastech, pozitivní klima ve škole a zvyšování efektivity způsobu práce.

publikováno: 17. 9. 2024 12:08, Martin Hejhal